Samorząd szkolny

19 Marca 2024
Imieniny obchodzą
Bogdan, Józef
Do końca roku zostało 288 dni.
Zodiak: Ryba

Koniec roku szkolnego za

dni   godzin   minut   sek.

Obecnie zalogowanych

Zalogowanych 6 gości

Licznik odwiedzin

Odsłon : 2815272
Reklama

UCZELNIA PATRONACKA

Wycieczka do Krakowa PDF Drukuj

Program naszego pobytu w dawnej stolicy Polski realizowała przewodnik po Krakowie pani Róża Klijanowicz,z którą zaczęliśmy zwiedzanie od Wzgórza Wawelskiego, pod którym zobaczyliśmy ziejącego ogniem smoka wawelskiego, następnie już na Wzgórzu podziwialiśmy dziedziniec renesansowej rezydencji królewskiej. Najważniejszym miejscem była katedra na Wawelu, w której zobaczyliśmy groby władców Polski, wdrapaliśmy się na wieżę z dzwonem Zygmuntem, zobaczyliśmy romańską Kryptę św. Leonarda z nagrobkami naszych poetów i gen. Władysława Sikorskiego. Pod Wieżą Srebrnych Dzwonów zobaczyliśmy nagrobek jednego z twórców Odrodzonej Rzeczypospolitej, czyli Marszałka Józefa Piłsudskiego. Po zwiedzeniu Muzeum Archikatedralnego przeszliśmy przez Planty na ul. Oleandry, gdzie pod pomnikiem Kompanii Kadrowej powiedzieliśmy sobie o początkach walki o niepodległość. Pobyt zakończyła wizyta na pięknym Rynku krakowskim, gdzie podziwialiśmy Kościół Mariacki, gmach Sukiennic oraz Wieżę Ratuszową. Po przejściu piękną ulicą Kanoniczą doszliśmy na parking położony przed hotelem Sheraton i wróciliśmy do domu. Wycieczka się podobała, mimo przenikliwego zimna pobyt w Krakowie uważamy za udany. Kraków jest po prostu fajny o każdej porze roku!

Liceum Ogólnokształcące w Nowej Rudzie, Copyright by Robert Zynkowski 2008-2010. All rights reserved.