80-lecie Szkoły

Samorząd szkolny

Kalendarz


Dzisiaj jest: Piątek
16 Maja 2025
Imieniny obchodzą
Andrzej, Honorat, Jan Nepomucen,
Jędrzej, Szymon, Trzebomysł, Ubald,
Wieńczysław, Wiktorian

Do końca roku zostało 230 dni.
Zodiak: Byk

Koniec roku szkolnego za

Szkoła

Obecnie zalogowanych

Zalogowanych 127 gości 

Licznik odwiedzin

Odsłon : 3470585
Reklama
Reklama

UCZELNIA PATRONACKA

Reklama
Reklama

Zasady rekrutacji na rok szkolny 2014/2015 PDF Drukuj

§ 1 

Informacje ogólne

1.      Rekrutację przeprowadza się w oparciu o Zarządzenie Nr 5/2014 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 6 lutego 2014 roku w sprawie  terminów rekrutacji do gimnazjów oraz terminów i zasad rekrutacji kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015. Podstawa prawna: art.9 ust.2 oraz art. 10 ust.1 i 9 ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz.7).

2.      Zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Nowej Rudzie, warunkiem ubiegania się o przyjęcie do klasy pierwszej jest uzyskanie łącznego wyniku w postępowaniu rekrutacyjno - kwalifikacyjnym; odpowiednio 44 punktów rekrutacyjnych dla kandydatów na profil matematyczno – fizyczny z elementami informatyki lub 40 punktów rekrutacyjnych dla kandydatów na pozostałe – wymienione w dalszej części dokumentu - profile.        

3.      Kandydat do klasy pierwszej przed złożeniem dokumentów ma obowiązek zapoznać się ze Statutem Szkoły, dostępnym na stronie http://www.liceum.nowaruda.pl . Złożenie podania z podpisem kandydata, jest równoznaczne z oświadczeniem przyjęcia postanowień Statutu Szkoły i zobowiązaniem się do ich przestrzegania,      w wypadku gdy kandydat zostanie przyjęty do klasy pierwszej.  

4.      W Roku Szkolnym 2014/2015 przeprowadzamy nabór do pięciu klas pierwszych         o następujących profilach:

a)   matematyczno-fizyczny z elementami informatyki (z wyodrębnioną grupą matematyczno-techniczną pod patronatem firmy ZPAS) (kształcenie rozszerzone obejmuje: matematykę, fizykę i  informatykę)

b)   proekonomiczny (kształcenie rozszerzone obejmuje: jeden z języków obcych, matematykę i  geografię)

c)   biologiczno-chemiczny (kształcenie rozszerzone obejmuje: biologię, chemię i fizykę)

d)   dziennikarsko-językowy (kształcenie rozszerzone obejmuje: jeden z języków obcych, język polski, geografię i wos)

e)    społeczno – prawny (kształcenie rozszerzone obejmuje: język polski, historię i wos)

§ 2

Zasady rekrutacji

1.      Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej może otrzymać                     w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym maksymalnie 100 punktów, w tym:

1) 50 punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego wyrażone   w skali procentowej, zgodnie z zasadą:

a)   liczba punktów rekrutacyjnych za każdy wynik procentowy z zakresu:

·         języka polskiego,

·         historii i wiedzy o społeczeństwie,

·         matematyki,

·         przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii,

·         języka obcego na poziomie podstawowym,

jest równa liczbie określającej wynik procentowy, uzyskany z danego zakresu, podzielonej przez dziesięć;

b) liczba punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego jest równa sumie punktów rekrutacyjnych uzyskanych z wymienionych wyżej zakresów egzaminu.

2) 40 punktów za oceny z języka  polskiego, i trzech przedmiotów, których nauka będzie kontynuowana w liceum; odpowiednio dla profilu:

PROFIL

PRZEDMIOTY

matematyczno-fizyczny z elem. informatyki

 

matematyka

 

fizyka

 

informatyka

proekonomiczny

język obcy

geografia

matematyka

biologiczno-chemiczny

biologia

chemia

fizyka

dziennikarsko-językowy

język obcy

wos

geografia

społeczno-prawny

język obcy

wos

historia

otrzymane na  świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z zasadą:

• 10 punktów – ocena: celujący,
•  8 punktów – ocena: bardzo dobry,
•  6 punktów – ocena: dobry,
•  4 punkty    – ocena:  dostateczny,
•  0 punktów – ocena: dopuszczający,

(język obcy – wskazany przez kandydata).

3) 10 punktów za:

a) 2 punkty za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,

b) inne szczególne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia  
   gimnazjum, zgodnie z zasadami:

Ø       maksymalnie 5 punktów za osiągnięcia w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, wskazane w załączniku nr 1b.
(1 konkurs – 2 pkt.,  2 konkursy – 4 pkt., 3 konkursy i więcej – 5 pkt.)

Ø       maksymalnie  2  punkty  za  poniższe  osiągnięcia  w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych  organizowanych  przez  kuratora  oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół:
(1 osiągnięcie – 1 pkt., 2 i więcej – 2 pkt.):

·               zajęcie od I do III miejsca w zawodach sportowych,

·               zajęcie  od  I  do  III  miejsca  lub  uzyskanie  tytułu  laureata         w  konkursach  lub  zawodach artystycznych

·               zajęcie  od  I  do  III  miejsca  lub  uzyskanie  tytułu  laureata         w  konkursach  lub  zawodach wiedzy lub innych konkursach tematycznych

Ø       1 punkt za inne, zapisane na świadectwie osiągnięcia ucznia, na przykład:

·               wzorowe zachowanie

lub

·               stała, udokumentowana działalność na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu – aktywna współpraca z domem dziecka, hospicjum, schroniskiem dla zwierząt, organizacjami charytatywnymi itp.

lub

·    wyróżniająca, udokumentowana działalność na rzecz środowiska szkolnego, zwłaszcza w międzyszkolnych organach samorządów młodzieży, samorządzie szkolnym lub organizacjach młodzieżowych.

2. W przypadkach uczniów zwolnionych przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej  z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego z przyczyn losowych lub zdrowotnych na podstawie § 49 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późniejszymi zmianami), ustala się następujące zasady wyznaczania liczby punktów za egzamin gimnazjalny, o których mowa w ust.1 pkt 1, odpowiadającej sumie liczby punktów możliwych do uzyskania za poszczególne zakresy egzaminu gimnazjalnego z:

1)    języka polskiego – liczba punktów za ocenę na świadectwie z języka polskiego,

2)   historii i wos – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z historii i wos,

3)      matematyki – liczba punktów za ocenę na świadectwie z matematyki,

4)  przedmiotów przyrodniczych – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z biologii, geografii, fizyki i chemii ,

5) języka obcego – liczba punktów za ocenę na świadectwie z języka obcego wskazanego przez kandydata.

Punkty za oceny na świadectwie oblicza się zgodnie z  zasadą określoną w ust. 1, pkt 2.

3. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych organizowanych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz laureaci konkursów przedmiotowych             o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu           (co potwierdza właściwy kurator oświaty wydając stosowne zaświadczenie), przyjmowani są w pierwszej kolejności niezależnie od kryteriów, o których mowa      w ust.1. Zaświadczenia wydane przez kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę szkoły, do której uczęszczał laureat lub finalista konkursu przedmiotowego, są ważne na terenie całego kraju.

 

4.  Konkursami, o których mowa w ust. 3 są w szczególności konkursy wymienione w Załączniku nr 1a. 

§ 3

Przyjmowanie podań

1.      Kandydat do szkoły składa podanie w terminie od 30 maja 2014 r. do 26 czerwca 2014 r. W tym czasie istnieje możliwość zmiany decyzji kandydata  o wyborze szkoły ponadgimnazjalnej i przeniesienia podania do innej szkoły.

2.      Kandydat w trakcie rekrutacji może równocześnie składać podanie do nie więcej niż trzech szkół ponadgimnazjalnych (przez szkołę rozumie się szkołę samodzielną lub typ szkoły wchodzącej w skład zespołu).

3.    Kandydat składający dokumenty do wybranej szkoły posługuje się kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył.

4.      Kandydat, który wcześniej złożył podanie o przyjęcie do szkoły , dołącza w terminie od 27 do 30 czerwca 2014 r. następujące dokumenty:

1)     kopię świadectwa ukończenia szkoły,

2)     kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego,

3)   zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytuł laureata konkursów przedmiotowych        o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, o których mowa § 2 ust.3.

4)    opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,

a ponadto:

5)  w przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc - dokumenty nadające uprawnienia wynikające z zapisu art. 20c ust. 2 Ustawy o Systemie Oświaty:

a)     oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

 

b)    orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub równoważne orzeczenie wydane na podstawie odrębnych przepisów,

c)     prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz o nie wychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,

d)     dokumenty poświadczające objęcie dziecka pieczą zastępczą.

 

 5.      Dokumenty, o których mowa w ust.4 pkt. 3, 4  oraz pkt.5 lit. b, c, d mogą być składane w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata.

6.      Składający oświadczenie, o którym mowa w ust.4 pkt. 5 lit. a jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

§ 4

Kwalifikowanie kandydatów

1.   Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych  i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły nastąpi nie później niż 3 lipca 2014 r.

2.      Kandydaci zakwalifikowani do szkoły są obowiązani złożyć oryginały świadectwa    i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz inne wymagane dokumenty najpóźniej w terminie do 7 lipca 2014 r.

3.      Ogłoszenie ostatecznej listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły nastąpi nie później niż 8 lipca 2014 r.

4.      Zasady odwoływania się rodziców kandydata od rozstrzygnięcia szkolnej komisji rekrutacyjnej uregulowane zostały w art. 20zc ust. 6-9 Ustawy o Systemie Oświaty.

5.      Jeżeli w wyniku pierwszego naboru, przeprowadzonego w terminie do 8 lipca 2014 r.  Komisja Rekrutacyjna stwierdzi wolne miejsca to; przeprowadza drugi nabór.

6.      Składanie przez kandydatów dokumentów w drugim naborze do 10 lipca 2014 r.

7.      Ogłoszenie  list  przyjętych   uczniów  po  drugim  naborze,   nastąpi   nie  później niż 11 lipca 2014.

8.      Jeśli do szkoły nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów, kwalifikowanie zakończy się nie później niż 29 sierpnia 2014 r.

                                                

§ 5

1.      Dodatkowych informacji udziela Sekretariat Szkoły (tel. 074 872 25 77).  

Powyższe zasady rekrutacji wchodzą w życie z dniem 28 lutego 2014 r.

 Dyrektor Szkoły                                                    Szkolna Komisja Rekrutacyjna


 

Załącznik nr 1a

Wykaz konkursów przedmiotowych o zasięgu co najmniej wojewódzkim, których laureaci przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od ustalonych kryteriów:

1.      Konkursy: języka polskiego z elementami sztuki, historii z elementami WOS, matematyki, chemii, fizyki, geografii, biologii, języka angielskiego, języka niemieckiego, francuskiego występujące pod wspólną nazwą „Zdolny Ślązak Gimnazjalista”.

2.      Konkurs pod nazwą „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów”.

3.      Konkurs matematyczny – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”.

4.      Konkurs informatyczny – „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”.

5.      Konkurs języka angielskiego –„Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów”.

Załącznik nr 1b

Wykaz osiągnięć w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim,
za które przyznawane są dodatkowe punkty rekrutacyjne:
        

1. Uzyskanie tytułu finalisty w konkursach:

1) Konkursach: języka polskiego z elementami sztuki, historii z elementami WOS, matematyki, chemii, fizyki, geografii, biologii, języka angielskiego, języka niemieckiego, francuskiego występujących pod wspólną nazwą „zDolny Ślązak Gimnazjalista”,

2)„Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów”,

3) Konkursie matematycznym –Olimpiada  Matematyczna Gimnazjalistów”,

4) Konkursie informatycznym –
Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”,

5)Konkursie języka angielskiego–„Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów”.

2. Uzyskanie tytułu laureata lub finalisty w konkursach:

1) Konkursie historycznym: „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego”.

2) Dolnośląskim Konkursie Języka Angielskiego UNION JACK CONTEST,

3) Regionalny Konkursie Chemicznym „ Młody chemik eksperymentuje”,

4)     Konkursie ekologicznym „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski”,

5)     Konkursie „Losy Polaków na Wschodzie w latach 1939-1956”,

6)     Ogólnopolskim Konkursie Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów,

7)     Ogólnopolskim Konkursie Ojczyzna Polszczyzna.

3. Uzyskanie tytułu laureata w konkursach:

1) Konkursie organizowanym przez Ośrodek Pamięć i Przyszłość „Świadectwa 
    historyczne”,

2) Konkursie historycznym „W kalejdoskopie pamięci – Polska i Polacy w latach
   1939 - 1989”,

3) Dolnośląskim Konkursie Historycznym „Od Solidarności do Trzeciej
    Rzeczpospolitej”.

4. Uzyskanie co najmniej wyróżnienia w ogólnopolskim tematycznym konkursie    historycznym „Historia Bliska”.

 

 Załącznik nr 2

 

TERMINARZ REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

1.

Składanie podań przez kandydatów do szkoły.

od 30 maja

do 26 czerwca 2014r.

2.

Składanie przez kandydatów do szkoły ponadgimnazjalnej kopii świadectwa ukończenia gimnazjum, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów.

od 27 do 30 czerwca 2014 r.

3.

Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły ponadgimnazjalnej.

do 3 lipca 2014r.

4.

Złożenie oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum

i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów.

do 7 lipca 2014 r.

5.

Ogłoszenie ostatecznej listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły, po złożeniu dokumentów, o których mowa w punkcie 4.

do 8 lipca 2014 r.

6.

Ogłoszenie drugiego naboru w przypadku dysponowania miejscami po pierwszym naborze.

8 lipca 2014 r.

7.

Składanie dokumentów w przypadku ogłoszenia drugiego naboru.

od 8 do 10 lipca 2014r.

8.

Ogłoszenie ostatecznej listy uczniów przyjętych do szkoły po drugim naborze.

do 11 lipca 2014 r.

9.

Zakończenie kwalifikowania, w przypadku gdy do szkoły nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów.

do 29 sierpnia 2014 r.

 

 

 
 
Liceum Ogólnokształcące w Nowej Rudzie, Copyright by Robert Zynkowski 2008-2010. All rights reserved.